Get Appointment

  • contact@fizcon.com
  • +(123) 456 7890
blog

Dorothee Beens

Een lezing geven is niet alleen leuk, maar is ook kostbaar!

Een lezing ontwikkelen kost tijd, zeker wanneer je deze afstemt op het publiek. Een goed ontworpen presentatie levert iets moois op; naamsbekendheid, vertrouwen wekken, aandacht voor een onderwerp wat je aan het hart gaat of een fijne omzet. Daarom staan we in deze blog stil op welke manier een lezing, een presentatie of een workshop zich verhoudt tot het totaalaanbod van jouw bedrijf.

Maak gebruik van deze 3 inzichten

1️⃣ Maak inzichtelijk wat je jaarlijks moet omzetten en hoe je aan deze omzet komt. Op basis daarvan kun je een inschatting maken hoeveel tijd je kunt besteden aan het ontwikkelen en geven van presentaties en lezingen.

2️⃣ Wees niet te bescheiden over de kennis die je deelt. Het geven van een presentatie is een waardevol marketinginstrument en het kan zeker lonen om deze gratis te verzorgen. Maak dan een standaardpresentatie zodat mensen kennis met je kunnen maken. Is er toch een verzoek om maatwerk? Dat betekent maatwerk-uren en dus ook een maatwerk-prijs.

3️⃣ Door het geven van presentaties kom je in contact met toekomstige klanten, maar vraag ook eens aan je huidige klanten of zij jou ergens kunnen introduceren om te spreken. Zij zijn tenslotte enthousiast over je en hebben vast mensen die er op eenzelfde manier instaan en jouw kennis goed kunnen gebruiken.

 van
Laat je lezing, presentatie & workshop onderdeel zijn van het totaalaanbod van je bedrijf.

blogs

Presenteren met een stralende lach

Dorothee Beens
Wanneer je op de oppervlakte blijft heb je je 60% voorbereid. Dat gaat goed totdat er iemand in het publiek zit die vragen gaat stellen.

Voorwerpen in je presentatie

Dorothee Beens
Het gebruik van voorwerpen in je presentatie maakt je verhaal levendiger en houdt de aandacht van je publiek vast.

Medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt

René van Maanen
Je kunt medewerkers zoeken via headhunters of uitzendbureaus, maar je kunt ook navragen bij UWV of een werkplein of zij geschikte medewerkers hebben.

Afval als waardevolle bijvangst

Dorothee Beens
'Als ik een ander kan helpen en ook nog eens voorkom dat die doppen op de afvalhoop komen, dan hebben we er allemaal wat aan’.

Op koers blijven

Trudie Bukman - Schrier
Veel ondernemers staan vaak niet meer stil bij de keuzes die ze maken in de waan van alledag. Terwijl juist dit ons echt vooruit kan helpen.