Get Appointment

  • contact@fizcon.com
  • +(123) 456 7890
blog

Trudie Bukman - Schrier

Betekenis geven aan je onderneming

Betekenisvol ondernemen is hot! We gaan van de ene crisis naar de andere en mensen willen steeds vaker hun steentje bijdragen om iets goeds te doen. Ook ondernemers denken steeds vaker na over het verschil dat zij kunnen maken. Misschien breng je het al in praktijk. Of mijmer je nog hoe jij er met je onderneming echt toe kan doen?

Passie

Betekenisvol ondernemen heeft alles met zingeving te maken. Met passie, vuur en enthousiasme voor wat je aan het doen bent. Jouw passie is vermoedelijk niet de mijne. Betekenisvol ondernemen houdt voor iedereen dan ook wat anders in.

Maak het concreet!

De ene ondernemer maakt verschil door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven, de ander door geld beschikbaar te stellen. Of kostbare tijd. Er zijn heel veel manieren om betekenisvol te ondernemen. Op welk onderdeel van jouw onderneming wil jij het “Verschil in Zaken” maken? Onderzoek waar jij blij van wordt, grote kans dat je dit al toepast binnen je onderneming. Dan hoef je het alleen nog maar onderdeel te maken van je bedrijfsvoering. Klinkt zo logisch, maar juist dit is een heel belangrijke stap.

Meten = weten

Wanneer je concreet jouw manier van betekenisvol ondernemen toevoegt aan je bedrijfsvoering kun je focus houden. Betekenis gaat leven als je de cijfers en resultaten ziet. Door te meten weet je tenslotte welk verschil je werkelijk maakt. Het motiveert, stimuleert en inspireert als je ziet wat je al bereikt hebt. En wie weet wie je nog meer inspireert wanneer je je resultaten deelt.

Meer weten? Tijdens de MeetUP van donderdag 12 juni a.s. geeft Trudie Bukman-Schrier een lezing over het concreet maken ván en focus houden óp jouw missie en visie.

 van
Betekenis gaat leven als je de cijfers en resultaten ziet.

blogs

Focus

Trudie Bukman - Schrier
Aan het begin is het gemakkelijk focus te houden op het verschil dat je wilt maken. Op de langere termijn is dat lastiger. Hoe kan je focus houden?

Focus

Trudie Bukman - Schrier
Aan het begin is het gemakkelijk focus te houden op het verschil dat je wilt maken. Op de langere termijn is dat lastiger. Hoe kan je focus houden?

No Waste Soep – in het ergste geval gooi je het alsnog weg

Esther van Leeuwe
Ongeveer 40% van al het voedsel dat op de wereld geproduceerd wordt, belandt uiteindelijk niet op ons bord.

Presenteren met een stralende lach

Dorothee Beens
Wanneer je op de oppervlakte blijft heb je je 60% voorbereid. Dat gaat goed totdat er iemand in het publiek zit die vragen gaat stellen.

Waarom is begrijpelijke taal zo belangrijk?

Mieke van Kreuningen
Wanneer de tekst van je website, folder of nieuwsbrief te moeilijk is heeft dat 3 grote gevolgen.