Get Appointment

  • contact@fizcon.com
  • +(123) 456 7890
blog

Focus

Je hebt een prachtig bedrijf. Startend of al wat langer geleden opgericht, dat maakt niet uit. Wat ertoe doet, is dat het een bedrijf is die verschil wil maken; betekenis wil geven aan de mensen die er werken, de klanten en alle andere betrokkenen. Soms betrap je jezelf op de gedachte dat dat mooie plannen zijn, maar de werkelijkheid weerbarstiger is.

Aan het begin

Wanneer er volop inspiratie en vergezichten zijn over hoe het bedrijf in de toekomst geweldige dingen neer gaat zetten is het gemakkelijk om focus te houden. Dat gevoel vervliegt snel als je meegesleurd wordt in de waan van de dag. De keuzes die je maakt, lijken op de korte termijn handig, maar op de lange termijn dragen ze niet altijd bij aan de missie en visie.

Verschil maken op de lange termijn

Om na te gaan of je nog steeds het betekenisvolle pad bewandelt, stel jezelf dan de volgende vragen:

- Passen de keuzes die je in de afgelopen periode gemaakt hebt bij de missie en visie van de onderneming?
- Heb jij concreet wat je wilt bereiken met je bedrijf in het komende jaar? Of komende jaren?
- Evalueer je per kwartaal niet alleen je omzet en winst, maar ook je missie en visie zodat je hierop kunt sturen?

De antwoorden op deze vragen geven een indicatie in hoeverre jij focus hebt op het verschil dat je met je bedrijf wilt maken. Sta af en toe eens stil en ga na of je nog tevreden bent over de antwoorden. Is de waan van de dag leidend of is er nog ruimte om te sturen op je visie en missie?

 van

blogs

Zorg ervoor dat je zelf je beslissingen kunt nemen

Loes Vork
Blog over duurzaam ondernemen. Wat gebeurt er als je aandeelhouders andere waarden hebben? Deel 4

Dromend van een plek op een podium.

Dorothee Beens
Het lastige van dromen is, dat ze zich niet eenvoudig laten vangen.

Op koers blijven

Veel ondernemers staan vaak niet meer stil bij de keuzes die ze maken in de waan van alledag. Terwijl juist dit ons echt vooruit kan helpen.

Een lezing geven is niet alleen leuk, maar is ook kostbaar!

Dorothee Beens
3 Inzichten om jouw kennis én inzet te laten lonen.